Inga ytterligare (M)-märkta skattesänkningar


Sänkt skatt?

Statsminister Fredrik Reinfeldt meddelade igår att han inte vill ha med några skattesänkningslöften i regeringspartiernas valprogram. Han menar att Moderaterna i stället vill använda eventuellt reformutrymme till satsningar inom skolan.

Beskedet är väl förmodligen ett resultat av att Socialdemokraterna fått ökat förtroende från väljarna på viktiga områden. Väljarna har börjat förstå att satsningar på välfärdsområdet inte kommer gratis.

Men det återstår väl att se vad detta besked från Moderaternas partiordförande är värt på sikt. Det är ju inte första gången han tänker högt. Han har väl dessutom många partikamrater som önskar mer utav skattesänkningar.

Länkar: dn.se, SVT, SvD, di.se, SvD, Ekot, dn.se, di.se, dagens arena

Fler som skrivit: Monica Green, Martin Moberg

About Göran Johansson

En medelålders man boende i Eskilstuna. Jag är anställd som ombudsman på IF Metall Mälardalen. Gillar att tycka och tänka om fackliga och politiska frågor. Påstår dock inte att jag har facit på alla frågeställningar. Är organiserad socialdemokrat.

Posted on 16 oktober, 2013, in Politiska funderingar and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Nä, fan nu får det bli ändring i mitt liv! Jag måste helt enkelt sluta säga upp mig från jobb hela tiden, har ju sagt upp mig fyra gånger nu sedan 2009!
    Det håller inte längre! Nu har ju dessutom vår kära statsminister äntligen gjort det lönt att jobba, man har under de tidigare drygt 36 åren man jobbat känt att det inte gjort det.
    Så nu kommer jag att välja att börja jobba redan imorgon!
    Återstår bara ett litet problem som nog Reinfeldt förbisett, nämligen den lilla detaljen att det är arbetsgivarna som avgör om jag får jobb!
    Men det är ju så lätt att missa någon liten detalj när man har ett så hektiskt jobb som ”landsfadern” Reinfeldt har!

    Suck, ibland blir man så trött på människor med makt som är så förblindade av ideologiska ögonbindlar att de inte vill se eller kännas vid konsekvenserna av sin politik!

