Om ett logotypebyte


Ytlig förändring

Tydligen tänker Moderaterna ändra sin logotype och införa ordet ”Sveriges arbetarparti” i den. Det har tydligen orsakat en viss uppståndelse.

Jag vet inte …

Jag stör mig inte särskilt mycket över det. Om Moderaterna vill lägga tid och möda på att byta logotype så får väl de gärna göra det. I någon mening är det väl logiskt att de genomför en förändring. Men det handlar trots allt om en ytlig förändring och är inget jag tänker lägga ner ytterliga möda kring att kommentera.

Det är ju inte logotypen som avgör vilket parti människor röstar på. Det är ju vad partiet står för i sin idédokument och sina politiska åtaganden som avgör om man får människors förtroende. Inget annat!

Länkar: di.se, SvD, etc, SVT, Aftonbladet, Aftonbladet ledare, Aftonbladet ledare

Fler som skrivit: Martin Moberg, Alliansfritt Sverige, Martin Moberg, Peter Högberg, Alliansfritt Sverige, Martin Moberg, Johan Westerholm, Badlands Hyena, Markus Mattila, Sjätte mannen

About Göran Johansson

En medelålders man boende i Eskilstuna. Jag är anställd som ombudsman på IF Metall Mälardalen. Gillar att tycka och tänka om fackliga och politiska frågor. Påstår dock inte att jag har facit på alla frågeställningar. Är organiserad socialdemokrat.

Posted on 13 oktober, 2013, in Politiska funderingar and tagged , , . Bookmark the permalink. Kommentarer inaktiverade för Om ett logotypebyte.

Kommentarer inaktiverade.

