Inget fotbolls-VM i Qatar


20131005-005703.jpg
Anders Lindblad skriver i krönika i SvD Sport om den skandal det innebar att Qatar tilldelades förmånen att genomföra fotbolls-VM 2022. Han skriver om hur arbetare har avlidit i arbetsolyckor kopplade till de anläggningar som byggs inför detta stora idrottsliga evenemang.

Han skriver vidare att det var en skandal i sig att Qatar vann omröstningen. Anders skriver att det i efterhand kommit uppgifter om att flera ledamöter i FIFA mutats för att rösta på Qatar. Han skriver avslutningsvis att han …

… hoppas att Sepp Blatter & Co skäms ända in i hjärtat och på allvar tar itu med skandalen kring de döda gästarbetarna. Sedan bryr jag mig inte det minsta om VM 2022 spelas sommar- eller vintertid.

Jag kan meddela att jag delar Anders förhoppning.

Länkar: SvD, dn.se, ka.se, TCO-tidningen, Aftonbladet, Studie Ett

About Göran Johansson

En medelålders man boende i Eskilstuna. Jag är anställd som ombudsman på IF Metall Mälardalen. Gillar att tycka och tänka om fackliga och politiska frågor. Påstår dock inte att jag har facit på alla frågeställningar. Är organiserad socialdemokrat.

Posted on 5 oktober, 2013, in Fackliga frågor. Bookmark the permalink. Kommentarer inaktiverade för Inget fotbolls-VM i Qatar.

Kommentarer inaktiverade.

