Jag vägrar bli förbisedd


För ett par veckor sedan skrev Deria Ilia ett inlägg på sin Facebook. Han reagerade på mediadebatten kring debaclet med Mustafa Omar. Deria ”tänkte högt” kring mindre snygga delar av den debatt som bröt ut. Jag bad Deria att skriva några rader om detta. Nedan finns hans tankar:

1736_10200424338629691_1241938051_nMustafa Omar fick en minst sagt tuff landning efter en hel veckas skriverier. Jag tänker INTE försvara Mustafa, men, tänkte tänka lite högt!

Att Mustafa i sin roll som ordf. i Islamiska förbundet I Sverige har haft kontakt med NÅN som har haft ”antisemitiska” åsikter ska inte betyda att Mustafa bär på samma ”antisemitiska” åsikter…

Jag kan inte förstå att Mustafa ska behöva ta smällen för nån annan, jag menar det är som att åka till Tyskland och bara vilt avrätta några tyskar, för att de är just tyskar och att de kan ha släktingar som i sin tur har andra släktningar vars grannar känner några som är kompisar med några SS soldaters barnbarn!

Det som jag Ogillar mest är att vara så feg och inte våga säga saker och ting rakt ut… och istället försöka måla om saker och ting och paketera snacket i skitsnacket!

OCH FÖR EN GÅNGSSKULL SLUTA TJATA OM ANTISEMITISM!
Det är ett politiskt begrepp som betyder anti- judar och INTE anti-semiter!

Om man skriker rakt ut genom fönstret, JÄVLA ARABER… det är helt okej, det är till och med roligt, men det är banne mig inte antisemitiskt, eller?!

Hur kan en semit vara antisemit?!!
Araméer, Fenicier, Hebréer, Kananéer, Araber, Etiopier, Eritreaner, Akkader, Amoriter, Assyrier och Kaldéiska Babylonier är semiter, men ingen verkar vara intresserad av det här, utan föredrar att sudda ut alla andra och smälta samman begreppet anti-semit med judehatet!

Jag vägrar bli förbisedd, om nån är antisemit, då handlar det om mig också!

Jag blir otroligt upprörd över hur media hanterar sådana ”nyheter”, då ett skämt om en snål jude är ett antisemitiskt uttalande, medan teckningar om profeten Muhammad är bara ett skämt, kom igen jäkla muslimer, det är ”bara” ett skämt, vi är inte antisemiter om vi skämtar om er och er profet.

Lugn kära kristna, det är ”bara” ett skämt om vi målar teckningar som föreställer Jesus som en pedofil, homosexuell, etc.

A, men vadårå? tagga ner!
Nej, jag vägrar!!

Jag försvarar inte Mustafa och tänker absolut inte försvara gubben han hade bjudit till Sverige. Hade jag träffat gubben, så hade jag sagt så här: I all vänskaplighet, mitt råd till dig är, lämna det svenska marken omedelbart!

Hade jag träffat Willy Silberstein (ordf. i Svenska kommittén mot antisemitism) hade jag sagt så här: I all vänskaplighet, mitt råd till dig är, avgå, du behöver fler lektioner i historia!

Judar som kristna som muslimer som budister som ateister.. värdet oförändrat!
ingen är bättre än den andra och det ska vara lika för alla.

som sagt, tänkte högt bara!
Peace!

About Göran Johansson

En medelålders man boende i Eskilstuna. Jag är anställd som ombudsman på IF Metall Mälardalen. Gillar att tycka och tänka om fackliga och politiska frågor. Påstår dock inte att jag har facit på alla frågeställningar. Är organiserad socialdemokrat.

Posted on 2 maj, 2013, in Blandade funderingar and tagged . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Leif Andersson

    Vi fritt tänkande människor är ateister och tycker mest synd om religiösa, outbildade och ofria individer som låter sig styras av medeltida inskränkta maktstrukturer.

  2. Ska också jag ”tänka högt”?

    Om någon är ORDFÖRANDE i Islamiska förbundet i Sverige som Omar så kan han inte vara någon muslim-light eller hur? Tror ni att man väljer en som bekämpar det värsta som finns i koranen? Ty, vad är rättesnöret för denna funktion? Det är väl ändå inte att delta i homoparader typ Pride eller att organisera aktiviteter för gay-muslimer eller bortsprunga, misshandlade muslimska fruar i moskén? Jag fattar inte hur man kan få ihop det hela med sossarnas partiprogram, människosyn mm. Att komma ens på tanken att erbjuda honom en plats i självaste PARTISTYRELSEN efter ett drygt års s-medlemskap är minst sagt ogenomtänkt och världsfrånvänt. Men vad skall man förvänta sig av … Veronika Palm? Läs i övrigt vad den troende muslimen Nalin Pekgul sagt om denne man. (Kontra nu bara inte med att M har Waberi. Det är minst lika ogenomtänkt!)

  3. Veronica Palm har tidigare sagt till SvD att uppgiften att sparka Omar Mustafa vilade på henne och kommunsekreteraren.

