Sponsring i stället för apanage


Jag noterar med viss häpenhet hur en TT-artikel sprider sig som en löpeld genom det svenska tidningslandskapet. Artikeln låter berätta om intresset från diverse producenter av artiklar/produkter för barn och barnfamiljer att skicka presenter till Haga. Man hoppas på att kunna förknippas med den kungliga småbarnsfamiljen. Niklas Olovzon, varumärkesexpert på kommunikationsbyrån S & B, säger …

Om man lyckas få en barnvagn eller ett klädesplagg på bild så är det värt jättemycket pengar. De har redan blivit överösta med presenter, säger Olovzon som konstaterar att kungafamiljen ligger på nivån över superstjärnor i företagens ögon.

Kanske har vi här en möjlighet för staten att spara lite på apanaget?

Länkar: E-K, SvD, dn.se, nt.se, gp.se, hd.se, corren.se, vk.se, ttela.se, smp.se, allehanda.se, expressen

Om Göran Johansson

En medelålders man boende i Eskilstuna. Jag är anställd som ombudsman på IF Metall Mälardalen. Gillar att tycka och tänka om fackliga och politiska frågor. Påstår dock inte att jag har facit på alla frågeställningar. Är organiserad socialdemokrat.

Publicerat på 26 februari, 2012, i Republik och märkt , . Bokmärk permalänken. Kommentarer inaktiverade för Sponsring i stället för apanage.

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: